Monday, August 24, 2009

Diet

owh, tajuk ini bukan untuk menarik perhatian orang. tapi memang btol2 saya mendietkan diri saya. huhu... akhirnya, terbukak gak hati ku untuk berdiet setelah 3 taun ke hulu ke hilir mengendong kandungan kat perot aku neh.

diet ku ini bermula pada 17 ogos 2009. haha... baru seminggu jer. pastu bajet skang nih da turun 10 kilo neh (-_- ") .prosedur diet aku senang jer. tak makan nasik. tu sahaja. adakah ini bole di consider sebagai diet?huhu.... setelah seminggu craving for nasik, akhirnya mengalah juga dengan alasan "ala,sok nak poser. sok la stat diet semula". haha...memang xleh pakai nyer pendirian.huhu...

dan pabila di bulan puasa ini nak meneruskan diet agak sukar kerana mak asik masak nasik jer time sahur. so nak makan mende laen da xde choice since aku bangun pown da kol 5 pagi. memang konfem ar xsempat nak masak makanan laen. T_T

dan untuk mengelakkan kejadian yang sama berulang di kala pembukaan puasa, aku lari ker masjid untuk berbukak poser. simple jer makan kuih ngan teh tarik. nak amek kuih banyak2 segan laks sebab sumer orang2 tua alim yang makan sejempot jer. so, makan jer la kuih 2 bijik tuh ngan air je. sob2....


p/s: saya xsuke balik kampong semasa raya!(tetiber)