Thursday, August 20, 2009

Kisah Sebuah Telefon


Pada post ini, saya ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada telefon ini(seperti gambar di atas) kerana telah banyak berjasa kepada saya sepanjang tempoh saya berpraktikal di TM Keramat ini. Setinggi penghargaan patut diberi kepada anda wahai telepon kerana telah menjimatkan top-up saya sepanjang tempoh praktikal saya di TM ini. Pelbagai kisah dan ragam juga yang telah saya dengari sepanjang saya menggunakan telefon ini dengan menyamar menjadi orang laen. Antaranya:
  1. Panggilan daripada pegawai PTPTN yang ingin menuntut bayaran semula kepada pelajar-pelajar yang telah tamat belajar di universiti. haha....cuak korang.pandai pinjam, pandai la bayar.huhu..ade yang nak mintak kurang pown ade.hahaha..
  2. Panggilan pembatalan bayaran untuk semester akan datang daripada pegawai PTPTN. haha....tau takot! tuh la. lenkali belajar rajin2 okess.. xde la ptptn blok pinjaman korang.haha....
  3. Panggilan limitation kredit kad anda oleh pegawai Maybank. haha...kepada enchek aidil sufian bin mohd fitri, sori ar geng. saje nak manje2 ngan ko.huhu...
dan macam-macam lagi(sori,banyak sangat. da luper.huhu....). dan sempena hujung bulan ini, saya akan cuba melarikan diri daripada office ini untuk mengelakkan saya disoal-siasat untuk kes penyalahgunaan telefon pejabat ini.hahaha...