Monday, September 28, 2009

Hari menangkap tikus

setelah beberapa lama bercuti daripada update blog ini, semakin malas pula rasanya nak update perkara latest(cis cis cis). seperti yang diketahui, raya tahun ini adalah deja vu bagi raya tahun-tahun lepas. raya pertama, balik melaka. raya kedua, balik perak. simple.

Cuma raya di melaka tahun nih agak meriah sket kerana merasa ikan siakap bakar di Umbai(meriah la sangat padahal makan ikan bakar jer -_-"). walaupun perjalanan ke tempat ikan bakar tuh dimulai dengan ke rumah wei pin. tapi yang kelihatan adalah Au Yong bizi mengajar aku direction ke Umbai tuh. (okess aku confuse nak eja nama ko au yong). kalau ko baca blog aku nih, sile komen okess. agak memalukan diri orang yang bernama Aidi Safuan kerana tak tau jalan padahal dah 21 tahun balik melaka time raya. haihhsss... .

Sesudah sampai di Pernu yang sebelah jer pon dengan Umbai, pergi beraya ke rumah kawan darjah 2 yang da lama tak jumpa pastu lost contact pastu jumpa kat frenster. tahniah kepada Maizurah aper tah nama kau lagi aku tak ingat sebab dah berjaya dapat boyfrenz baru. baru aku perasan boyfren ko semua orang melaka jer erk. racist gler kau nih. haha... tahniah gak kat ko kerana berjaya buat aku rasa bersalah sebab pernah mintak tolong mak kau hantarkan pergi skolah sebab mak ayah aku takda kat rumah time darjah 2. eh, tapi kenapa perlu aku rasa bersalah dan belanja kau ikan bakar? hampeh. kena tipu! tak per, ko cakap ko nak blanja aku seoul garden yang kononnya dah sampai kat melaka tuh raya taun depan kan? jangan pura-pura lupa okesss. cousin ko yang tengah masak megi kat dapur time tuh pon dengar okesss.

Punya la panjang cerita, tapi tak da pon satu berkaitan dengan tikus. cam kena tipu laks. haha... okay2. baru nak cerita. setelah 2 hari balik beraya di perantauan. eceh, perantauan la sangat. padahal 2 jam jer trip. balik jer rumah, punya la banyak taikk tikos kat rumah nih. euwww... gross gler. hampeh tol. jadi, misi menangkap tikus dimulakan. guna cara kuno jer. perangkap tikus besi yang dah berkarat tuh jer. pastu letak ayam. bukan ayam sekor yang besau tuh. seketul jerla. tuh pown tulang jer. giler aper kasik tikoos makan ayam sekor. huhu...

hasilnya? tunggu la esok okess~